Cases

Wij zijn trots op onze klanten. De afgelopen vier jaar hebben wij met veel verschillende organisaties gewerkt aan uiteenlopende projecten. Met een deel van onze klanten werken we al vanaf het begin samen. Onze klanten komen uit uiteenlopende sectoren zowel, privaat als (semi-)publiek. Benieuwd naar wat wij voor onze klanten doen? Hieronder een selectie van een aantal projecten waarbij wij betrokken zijn geweest.

Defensie

Hoe begin je met het maatschappelijk herpositioneren van één van de oudste organisaties in Nederland? In samenwerking met TNO hebben wij de Defensietop ondersteund bij het vinden van hernieuwde betekenis.

Met een groep van ruim vijftig ambassadeurs van de Adaptieve Krijgsmacht, afkomstig uit de toplaag van Defensie, en met een aantal externe stakeholders is er in drie dagdelen een start gemaakt met het kaderen van de adaptieve krijgsmacht. De bestaande kracht van de organisatie vormde hierbij het vertrekpunt.

Tijdens en na de bijeenkomsten zijn de ambassadeurs aan de slag gegaan met het vertellen van hun eigen persoonlijke verhaal over de adaptieve krijgsmacht (corporate storytelling) om zo de omgeving bewust te maken en het draagvlak binnen Defensie voor de Adaptieve Krijgsmacht te versterken. Daarnaast zijn de voor hun belangrijke voorwaarden voor de adaptieve krijgsmacht opgehaald en opgetekend. Een van eerste stappen in de herpositionering van de krijgsmacht.

#VANGASLOS

Alle huishoudens gaan de komende dertig jaar van het aardgas af. Maar hoe krijg je inwoners enthousiast voor een onderwerp dat voor de meeste mensen simpelweg niet leeft en hoe brand je de aardgastransitie?

Na uitgebreid onderzoek te hebben gedaan en talloze gesprekken hebben gevoerd met inwoners hebben wij onze bevindingen opgetekend in een strategisch advies voor beleidsmakers. Daarnaast hebben wij geadviseerd bij het ontwikkelen van de #VANGASLOS beweging met o.a. (influencer) campagnes en festivals om de aardgastransitie verder aan te jagen.

Het onderwerp staat op de kaart, #VANGASLOS is het oormerk geworden voor de aardgastransitie en de ontwikkelde strategie om draagvlak te creëren en inwoners te betrekken bij de energietransitie wordt veel gebruikt.

OXFAM

De campagnes die OXFAM tot dusver had gevoerd hadden in Nepal wisselend tot weinig succes. De uitgedeelde zeep bleef ongebruikt liggen en de campagnes sloegen niet aan. Hoe kan OXFAM zeep opnieuw op de kaart zetten?

In plaats vanuit een westers perspectief het probleem te benaderen hebben nauw samen gewerkt met Nepalezen om zeep nieuwe purpose te geven. Geen verhaal bacteriën maar een magisch middel om monsters mee te verslaan. Hiervoor ontwikkelden wij zeepsuperheld Sabunman die met zang en dans de kinderen in Nepal aanmoedigt hun handen te wassen.

Sabunman en het liedje zijn deel geworden van het collectieve geheugen van Nepal. Regelmatig duiken er op YouTube en Facebook nog ‘nieuwe’ Sabunmans op.

Meer cases

Mobility Service NL B.V.

Wij hebben leasebedrijf Mobility Service Nederland (MSN) ondersteund bij hun online profilering.

Van Dijk Maasland B.V.

Van Dijk Maasland zet zich in voor een betere leefwereld. Wij hebben samen met van Dijkmaasland een educatieve campagne ontwikkeld over de gevaren van grootmaterieel.

ROC Midden Nederland

Wij zijn met studenten aan de slag gegaan en hebben hun visie op fijne leeromgeving opgehaald en deze gepresenteerd aan de directie.

Warmtetafel

Wij hebben de Warmtetafel ondersteund bij het bereiken van consensus over een strategische positionering van de energietransitie in Nederland.

Landscape B.V.

Wij hebben Landscape geholpen met het aanscherpen van hun positionering en het formuleren van een heldere visie, missie en kernwaarden.

Infinipipe B.V.

Wij hebben Infinipipe geholpen met het positioneren en op de kaart zetten van hun purposegedreven innovatie voor de internationale pijpleiding industrie.

Contact

Ook met Waai aan de slag? Wij horen graag van je.

Neem direct contact met op