Infinipipe

Wij hebben de ISRAR Group geholpen bij het positioneren en op de kaart zetten van een lean manufacturing innovatie voor de internationale water/olie/gas pijpleiding industrie. In een relatief innovatief arme en gesloten industrie heeft de ISRAR Group met Infinipipe in korte tijd naam weten te maken.
Uitdaging

In de pijpleiding industrie zijn de barriers of entry hoog. De belangrijkste leveranciers vormen een hecht netwerk en maken internationaal de dienst uit. Reputatie en vertrouwen zijn de twee belangrijkste factoren voor het zakendoen, een startup heeft geen van beide. Wie deel wil nemen zal een lange adem moeten hebben. Daarbij zijn innovaties die tijd en kosten besparen alleen welkom wanneer ze geen bedreiging vormen voor de omzet.

Inzichten
  • Een internationale allure is essentieel om toe te kunnen treden tot het netwerk van kopers en leveranciers.
  • De positionering dient recht te doen aan de disruptieve innovatie en tegelijkertijd ruimte te bieden tot samenwerking met gevestigde partijen.
  • Prijs-kwaliteit zijn in de pijplijn industrie ondergeschikt aan betrouwbaarheid van zowel het product als de leverancier.
Aanpak

In nauwe samenwerking met de directie van ISRAR Group hebben wij uitgebreid marktonderzoek gedaan en proposities geformuleerd om zo tot een passende positionering te komen. Een eerste stap hierbij was de naamgeving, Infinipipe, een naam geschikt voor de internationale markt. Vervolgens is er een plan gemaakt om Infinipipe op de kaart te zetten en internationaal een goede reputatie op te bouwen.

Resultaat

ISRAR Group heeft haar lean manufacturing oplossingen succesvol op de kaart weten te zetten en is in de running voor meerdere grootschalige projecten in het Midden-Oosten. Daarnaast is ISRAR Group een aantal partnerships aangegaan met gevestigde partijen. Met een duidelijke positionering waarin de Nederlandse kwaliteit en innovatiekracht centraal staan is het vertrouwen in de innovatie groot.

In het kort
  • Marktonderzoek
  • Positionering innovatie
  • Meerjarige B2B campagne
Wie, wat, waar

Opdrachtgever: ISRAR Group
Organisatie: Infinipipe
Stakeholders: Directie, aandeelhouders, marktleiders
Product: Positionering en B2B campagne