Menu Close

INFINIPIPE

 Infinipipe is een pijpleiding producent met een duidelijke purpose ‘iedereen toegang tot goed water’. Wij hebben hen geholpen bij het positioneren en op de kaart zetten van hun lean manufacturing innovatie voor de internationale pijpleiding industrie. In een relatief innovatief arme en gesloten industrie heeft de Infinipipe in korte tijd naam weten te maken.
Uitdaging

In de pijpleiding industrie zijn de barriers of entry hoog. De belangrijkste leveranciers vormen een hecht netwerk en maken internationaal de dienst uit. Reputatie en vertrouwen zijn de twee belangrijkste factoren voor het zakendoen, een startup heeft geen van beide. Wie deel wil nemen zal een lange adem moeten hebben. Daarbij zijn innovaties die tijd en kosten besparen alleen welkom wanneer ze geen bedreiging vormen voor de omzet.

Inzichten
  • Een goed verhaal over de maatschappelijke bijdrage die je wilt leveren opent deuren die anders gesloten blijven.
Aanpak

In nauwe samenwerking met de directie van ISRAR Group hebben wij uitgebreid marktonderzoek gedaan en proposities geformuleerd om zo tot een passende positionering te komen. Een eerste stap hierbij was de naamgeving, Infinipipe, een naam geschikt voor de internationale markt. Vervolgens is er een plan gemaakt om Infinipipe op de kaart te zetten en internationaal een goede reputatie op te bouwen.

Resultaat

ISRAR Group heeft haar lean manufacturing oplossingen succesvol op de kaart weten te zetten en is in de running voor meerdere grootschalige projecten in het Midden-Oosten. Daarnaast is ISRAR Group een aantal partnerships aangegaan met gevestigde partijen. Met een duidelijke positionering waarin de Nederlandse kwaliteit en innovatiekracht centraal staan is het vertrouwen in de innovatie groot.

In het kort
  • Marktonderzoek
  • Positionering innovatie
  • Meerjarige B2B campagne
Wie, wat, waar

Opdrachtgever: ISRAR Group
Organisatie: Infinipipe
Stakeholders: Directie, aandeelhouders, marktleiders
Product: Positionering en B2B campagne