Mobility Service Nederland

Wij hebben leasebedrijf Mobility Service Nederland (MSN) ondersteund bij het ontwikkelen van hun nieuwe website. In een werksessie zijn we samen op zoek gegaan naar een passende positionering van de website. Veruit de meeste leasebedrijven hebben online een corporate uitstraling die klinisch en afstandelijk aan doet. Met MSN is gekozen hiermee te breken en te kiezen voor een warmer familiebedrijf achtige uitstraling die past bij de servicegerichtheid van het bedrijf.
Uitdaging

De grote corporate leasebedrijven hebben een sterke corporate uitstraling waarbij betrouwbaarheid een gegeven is en er vooral op prijs wordt geconcurreerd. Het onderscheidend vermogen van MSN, de service gerichtheid, kwam op de sterk verouderde website met veel grijstonen onvoldoende uit de verf.

Inzichten
  • Betrouwbaarheid en een zakelijke uitstraling winnen aan kracht online door transparant te zijn en persoonlijke elementen toe te voegen.
Aanpak

In een werksessie hebben we samen met het marketingteam van MSN onderzocht wat de concurrenten online doen en hoe dit zich verhoudt tot MSN. Met een aantal design opzetten, kleurpaletten en voorbeelden van teksten (tone of voice) zijn we aan de slag gegaan om feeling te krijgen voor een nieuwe uitstraling van MSN online. Aan de hand van deze sessie zijn een aantal designs gemaakt die door hun websitebouwer als vertrekpunt zijn gebruikt om de nieuwe website vorm te geven.

Resultaat

De servicegerichte identiteit van MSN is op de website duidelijk zichtbaar. Behalve auto’s hebben nu ook de medewerkers van MSN een prominente plek op de website gekregen.

Wat anderen zeggen

“We waren onder de indruk van de fantastische voorbereiding, inspirerende meetings en het helpen bij de strategische keuzes voor de ontwikkeling van de nieuwe website.”

Hilda Boerma
Commercieel Directeur Mobility Service Nederland

In het kort
  • Herpositionering merk online
  • Onderscheidend vermogen centraal
  • B2C kwaliteiten gebruikt voor B2B
Wie, wat, waar

Opdrachtgever: Mobility Service Nederland
Organisatie: B2B Leasebedrijf
Stakeholders: Marketingafdeling, medewerkers, klanten
Product: Online positionering